15. tammikuuta 2009

paluu arkeen

Paluu koulun penkille on sujunut yllättävän mutkattomasti. Neljä kurssia syksyltä jatkuu vielä kevään, joten suurta muutosta lukujärjestykseen ei ole tullut. Neljä 8:30 alkavaa aamua joudun viikossa kestämään. Autzz! Ensimmäisen viikon jälkeen huomasin jo olevani jäljessä lähes jokaisessa aineessa (koska missasin kaksi päivää luentoja). O-ou.

Uudet vaihtarit on saapuneet ja heillä ei ollut mitään hajua, miten uteliaita me kaikki (jäljelläolevat) vanhat oltiin päästessämme näkemään uudet naamat. Itse sain yhden uuden hemmon mun kerrokseen, meinaan Karlin Ruotsista. Ensimmäinen kohtaaminen ei sattunut parhaimpaan aikaan -Karl sattui juuri esittelemään itseään maanantai aamuna kun olin kiireessä pesemässä hampaita. Nice. Nyt mun kerroksessa on kaksi ruotsalaista. Onneksi Late tulee usein yläkerrasta tänne meidän kanssa chillaamaan, niin ruotsalaisilla ei varsinaisesti ole yliotetta meistä.
Perjantai-iltana pari muuta ruotsalaista tuli vierailemaan ja he kokkasivat meillä pastaa.. Luvattiin myöhemmin kevään aikana tehdä sushia ja tarjota heille kans. Joskus ennen toukokuuta, toivottovasti.

Onneksi lauantaina väki väheni kun viikonlopuksi suurin osa kavereista lähti New Yorkiin tai Torontoon, joten vietin lauantain ja sunnuntain rauhallisesti yksin chillaillessa. Sain otettua kiinni opiskelusta ja katsottua Rajan jaksoja netistä.

Ainoa aivan uusi kurssi mulla on nyt International Political Economy, joka vaikuttaa todella mielenkiintoiselta. Siitä olen todella innoissani, sillä vihdoinkin mulla on joku kunnon politiikan kurssi, kaikkien kielten ja kirjallisuuden (politiikan teorian, jota ei lasketa!) kurssien lisäksi.

Eilen illalla meillä oli ensimmäinen kunnon social, taas kauppislaisten järjestämä, Kanada-teemainen Pub Crawl. Kyseessä oli samanlainen tapaus, johon syyskuussa osallistuttiin ja jossa tavattiin suurin osa tulevista kavereista. Pakko oli siis taas mennä mukaan.
Tällä kertaa päätin jopa vähän panostaa tähän teemaan ja mentiin Laten kanssa keskustaan ettimään asustetta (HUOM: sen jälkeen kun oltiin oltu pari tuntia kirjastossa opiskelemassa), vaikka ulkona oli hädin tuskin pakkasta, sulat loska jalkakäytävät ja hirveä lumipyry.
Tässä vähän illan tunnelmaa:
Vieressä uusi svedu-naapuri ja Late.
Huomatkaa mun ja Laten makeet Toronto Maple Leafs korvikset! :)

Käytiin taas läpi 5 eri "pubia" ja päädyttiin lopulta Joyhin tanssimaan. Oli hauska ilta, tavattiin paljon uusia ihmisiä ja nousin jopa aamulla 8:30 alkavalle politiikan luennolle ja iltapäivällä olin taas pari tuntia töissä.

Täällä on tänään ollut karsean kylmä keli! Pakkasta parhaimmillaan -25 astetta ja luntakin ihan kiitettävästi. :)

huom: alla NYC-kertomusta..

1 kommentti:

  1. Haha, tää pomppasi esiin kun luin sun tota Barcan kirjotusta. Ah, näitä aikoja :) Ja mua naurattaa toi International Political Economy kurssi - kuinka aateltiin et se on varmaan tosi mielenkiintonen ja olikin sit ihan syvältä :D

    VastaaPoista