8. elokuuta 2009

Kohti uusia seikkailuja

Vaikka oonkin tosi iloinen, että tasan kolmen viikon päästä olen jo Argentiinassa, en pysty olla ajattelematta ja jännittämättä tulevaa. Tällä kertaa mun elämä Argentiinassa tulee olemaan aivan toisenlaista kuin koskaan aiemmin. Olen menossa aivan uuteen kaupunkiin, Córdobaan, maan suurimpaan kaupunkiin Buenos Airesin jälkeen. Suurkaupunki, jossa tulen asumaan ja töitä tekemään on 1,7 miljoonan ihmisen kotipaikka. Tulen olemaan yli 600km päässä kaikista tutuista ja perheestä, jotka asuvat Mendozassa.

Tällä kertaa joudun aloittamaan "uudelleen" Argentiinassa ilman valmista perhettä, tukiverkostoa, koulua ja kavereita. Olen oikeesti menossa töihin ja asumaan kaupunkiin, jossa en tunne ketään. Kaikki tutut on nyt sanonut, että Córdoba on yksi Argentiinan elävimmistä paikoista -con mucha joda, eli siellä ei pitäisi aika käydä pitkäksi. Tällä kertaa joudun myös itse pesemään pyykkini ja laittamaan ruokani.. :) Sitä ei olekaan vielä Argentiinassa tapahtunut.
Mahdollisesti diettini tulee pitämään sisällä näitä alla olevissa kuvissa olevia paikallisia herkkuja; mate, bon o bon-suklaa, empanadas & alfajores.



Vihdoinkin myös kämppäasia on selvinnyt. Mulla on nyt syyskuuksi varattuna kaupungin keskustasta kaksio, jossa kämppis on psykologiasta postgradua-tekevä tyttö. Saan oman makuuhuoneen ja kämppis nukkuu olkkarissa, koska hän kuulemma asuu Córdobassa vain muutaman päivän viikossa. Vuokra on ~170 erkkiä, mikä on Argentiinan mittakaavassa kallis, mutta paikanpäällä voin sitten loppuajaksi etsiä jotain halvempaa. Pääasia on, että ainakin ekan kuukauden ajaks on nyt kämppä.

3 kommenttia:

  1. Kauan sä meinaat Argentiinassa olla?? Entäs Skotlanti??

    T.Tiia :)

    VastaaPoista
  2. Oon ainakin tän ekan lukukauden.. tää on katos mun "3rd year residence abroad in a Spanish speaking country" -joka kuuluu pakollisena mun tutkintoon. :)

    VastaaPoista
  3. aivan :) eli skotlantiin sit vast myöhemmin.. onnea matkaan!

    t.tiia

    VastaaPoista