25. marraskuuta 2009

Chau Córdoba!

Sunnuntaina tulikin äkkilähtö rakentamaan yhtä Techon taloa kun muut tartti apua.. yhden perulaisen perheen piti siirtää talo pois sukulaisten maapläntiltä. Talo, jossa viimiset 6-7vkoa oon ollut maanantaisin kampaamo-kurssia järkkäämässä. Iltapäivällä lähdin siis "töihin" koska olin edellisenä iltana luvannut mennä ainakin jokski aikaa auttamaan ja mulla tuli huono omatunto kun kuulin miten vähän ihmisiä siellä oli paikalla. Oli kyllä taas tosi hauskaa, vaikkei kovin pitkälle päästykään. Saatiin kans hyvää perulaista ruokaa! Ja sai mun pakkailut odottaa..






Maanantaina satoi tihkuen lähes koko päivän ja oli oikein pilvistä. Myös Córdoba oli surullinen, että mä olin lähdössa pois. Kävin lounaalla muutaman läheisimmän kaverin kanssa, syömässä kebapia ja sen jälkeen jätskillä. Viimisen viikon aikana kävin vaikka kuinka monessa uudessa ruokapaikassa, jossa olin pitkään halunnut käydä ja jotka osottautui loistaviksi!



Iltapäivällä klo neljän aikaan rupesin pakkaamaan kamoja. Loputon urakka.. Tuntui, ettei kamat mitenkään mahdu mukaan. Varsinkin kun eniten tilaa vie ns. tällä hetkellä turhat tavarat, kuten kumisaappaat, talvitakki ja monet lämpimät hupparit.
Muutama kaveri tuli vielä seittemän jälkeen moikkaamaan ja sitten heittivät mut klo 21 bussille. Tuli kiire, koska taas oli pari katua poikki kun oli mielenosoituksia teillä. Juoksin lopulta bussille ja ehdin just ennen kun se lähti. Yks kaveri tuli paikalla sen verran myöhässä että vilkuteltiin vaan bussin ikkunoiden läpi. Onneks oli taas univelkaa kertynyt, niin nukuin tosi hyvin Mendozaan saakka koko 9h bussimatkan. Olin bussin yläkerrassa eturivissä, joten hienot oli näkymät kun taivaalla salamoi.

Nyt olen taas San Martínissa perheen luona. Täällä kaikki ennallaan. Kaikilla kolmella siskolla on opiskeltavaa, mutta onneksi on pari kaveria, joilla on enemmän aikaa. Kuuma on ja huomiseks on luvattu myrskyä. Täälläkin kaikki on epätoivosia ja odottaa sadetta.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti