5. lokakuuta 2010

Monday, not my day!

Miten vaikeaa voi olla löytää kämppä Aberdeenissä? 
Miten huono tuuri voi olla?
Eilen kävin katsomassa tosi kivaa kämppää, mutta sinne voisi muuttaa ehkä vasta marraskuun alusta. En voi kärvistellä ja odottaa niin pitkään. Tänään olin menossa katsomaan tosi hyvältä kuulostavaa kämppää, loistosijainnilla. Saavuin 5min etuajassa ja tyttö avasi oven sanoen "olen tosi pahoillani, sain juuri takuuvuokran käteen edelliseltä henkilöltä, kämppä on mennyt". Nooouuuu! Ei voi olla mun tuuria.
--> Ben & Jerry's time!

Muuten on viikko alkanut mukavasti. Maanantaista on tullut mun suurin ja tärkein koulupäivä -jopa 5 tuntia, lähes yhteen menoon. Vertailun vuoksi voisin todeta, että monella viimeisen vuoden opiskelijalla on vaan 2-3 tuntia viikossa. Mun urakka on siis iso, perus skottimeininkiin verrattuna. Tiistait ja keskiviikot ovat vielä toistaiseksi kokonaan vapaita. Onneksi.

Syksyn kursseihin kuuluu yksi kolmannen vuoden pakollinen IR-kurssi, jonka joudun käymään tänä vuonna kun viime syksyn olin poissa. Kurssiin on tungettu kaikki mahdollinen tutkimusmenetelmistä, kansainväliseen lakiin ja konfliktien ratkaisuun. Kurssi alkoi tietokone-labralla, jossa tarkasteltiin mielipidemittausta liittyen brittipolitiikkaan vuodelta 2005. Tuutorina toimii yli-innokas, saksalainen tohtori-opiskelija, jonka vitsit eivät oikein uponneet oppilaisiin. Myötähäpesin.

Mulla on espanjan kielen kurssi, joka vaikuttaa nyt sujuvan paremmin kun viime keväänä, jolloin koko laitos oli kaaos. Vieläkin se on kaaos, mutta pienempi sellainen. Sen lisäksi mulla on vielä Hispanic Studieseihin liittyen Rule of Law in Latin America -kurssi, joka hipoo lattaripolitiikkaa.

Viikonloppuna kävin yliopistolla kattomassa War on Terror -dokumentin, joka kertoi Jenkkien "salaisista" operaatioista Latinalaisessa Amerikassa, keskittyen mm. Venezuelan ja Chilen tapauksiin. Pääsin myös "mateoimaan" argentiinalaisessa seurassa pitkästä aikaa.

Kämpän etsintä jatkukoon..

2 kommenttia:

  1. Miksi sun opiskelut kuulostaa aina niin paljon mielenkiintoisemmilta kuin mun :D

    VastaaPoista
  2. Ehkä se on vaan se perus "ruoho on vihreämpää aidan toiselle puolen" -syndrooma. :)

    VastaaPoista