6. toukokuuta 2011

erilaista opiskelua

Tänään perjantaina mun nuorin host-sisko Fernanda juhlii Argentiinassa 15-vuotissynttäreitä (tyyliin jenkkien "sweet 16") varmaan n. 200 vieraan kanssa jossain hienossa, vuokratussa juhlasalongissa ja juhlia varten teetetyssä mekossa -kuten asiaan kuuluu. Juhlia on suunniteltu ainakin viime vuodesta lähtien -kuten asiaan kuuluu. Todella harmi, etten sattuneesta syystä (yliopisto, rahatilanne, aikapula) pääse osallistumaan merkkipäivän juhlintaan. Sen sijaan, väsäsin koko keskiviikon videota Fernandalle. Videolla näkyy muistoja "yhteisiltä vuosiltamme" 2005-2010 (ei olla tänä vuonna tavattu).

Vuonna 2005 näytettiin tältä.
Talon edessä 2005.

Vuonna 2006 tältä.
Ferni opetti mulle kitaransoittoa!
Vuoden 2009 helmikuussa oli pituutta tullut rutkasti lisää..

minä ja host-siskot Ferni ja Gisela.

Ja jouluna 2009 oltiin tälläsiä..
Minä ja siskot Ferni ja Melisa.
Videon lopussa näkyy mun Suomen perheenjäsenten onnitteluvideot ja lopuksi vielä mun oma video. 

Meidän koiratkin lähettivät onnittelut!
Rupesin ensin tekemään videota Picasalla, kunnes tajusin että siihen voi liittää vain kuvia, mutta ei valmiita videoita. Onneksi Windowsin jollain elokuvanteko-ohjelmalla voi tehdä videoita videoista. Niinpä väänsin ja väänsin ensin Picasalla videoita ja sitten liitin kaikki yhteen windowsilla. En ole mikään ihan käsi, mutta en myöskään ammattilainen näiden juttujen kanssa. Olen kuullut nyt jo monesta tuutista miten "helposti ja hienosti" macilla hoituu.. mutta kun sellasta ei ole, enkä halua. Sain silti hienon videon aikaan, vaikka itse sanonkin. Ongelma oli sitten "toimittaa" se siskoille ajoissa, ettei Fernanda tietäisi asiasta. Onneksi he saivat sen netistä ladattua ja toimitettua eteenpäin. Ilmeisesti video näkyy tänä iltana Mendozassa koko juhlaväen edessä suurelta screeniltä. Biisiksi laitoin mun pitkäaikaisen lempparin, Patrice- Sunshine.

Päätinkin jakaa teidän kanssa videon ensimmäisen osan, jossa ei näy videotervehdyksiä.


5 kommenttia:

  1. voi voi, ei pysty katsomaan videota, koska se on yksityinen...

    VastaaPoista
  2. Ai, niin tottakai.. toimiikohan nyt?

    VastaaPoista
  3. Tosi kiva! Oot säkin muuttunut aika paljon ;)

    VastaaPoista
  4. Oi mikä hieno viedo! Varmasti oli mieleinen :)

    VastaaPoista
  5. Oon mä pikkasen vanhentunut! ;) Kiitti Noora. Oli Ferni tykännyt kovasti.

    VastaaPoista