14. heinäkuuta 2009

Petite Anglaise

Viimein tänä kesänä olen pystynyt harjoittamaan asiaa, josta kuukausia olin vain uneksinut. Olen meinaan ehtinyt lukea kirjoja, jotka eivät ole koulukirjoja. Pahatapani ostaa pokkareita kostautuu, kun kirjat ei enää mahdu kirjahyllyyn, enkä pysty niitä kantamaan ulkomaille mukaan, saati sitten että olisi aikaa lukea niitä.
Viikkoja sitten yksi kaveri esitteli ulkomailta löytämänsä kirjan mulle. Kyseessä oli tämä Petite Anglaise, kirjoittajana Catherine Sanderson. Pelkkä ajatus Pariisiin muuttaneen britin kommelluksien lukemisesta sai mut heti kiinnostumaan kirjasta. Niinpä heti kotiin päästessä tilasin oman amazonilta kotiin 5 (!!!) eurolla. Myönnän, että pelkästään kirjan houkuttelevan söpö kansi sai mut -Pariisiin hullaantuneen -haluamaan omani.

Kun vihdoin viime viikolla aloin lukea kirjaa, olin ensin vähän pettynyt. Kyseessä olikin joku lähes kaksi kertaa mun ikänen nainen, joka asui avomiehen ja lopulta myös lapsensa kanssa Pariisissa kirjoittaen omaa blogia salanimellä.
Kirja kuitenkin yllätti lopulta oikein positiivisesti ja yöunet jäi lyhyiksi kun en malttanut olla lukematta tarinaa nopeasti loppuun.
Kirja on julkaisty syksyllä 2008 ja perustuu tositapahtumiin, blogiin joka löytyy täältä.
Äsken luin vielä wikipediasta, että lopulta kirjoittaja joutui ongelmiin kun pomo sai tietää blogista, minkä johdosta nainen menetti työpaikkansa...
Suosittelen! :)

2 kommenttia:

  1. Hei, mahtavaa! Ihan pakko lukea tuo kirja, kiitti vinkistä. :)

    VastaaPoista
  2. MÄ en ole vieläkään päässyt loppuun. Oon lukenut pari kirjaa tässä välissä.. Se jotenkin on niiin tylsä tossa yhessä kohdassa :D Mutta enköhän mä kohta.

    VastaaPoista