20. elokuuta 2011

(blogi)maailma on pieni

Kaikki tietää, että maailma on pieni! Tajusin vaan tuossa juuri pari päivää sitten, että niin myös blogimaailma on erittäin pieni. Kun seuraa jonkun ihmisen blogia, niin ennemmin tai myöhemmin käy ilmi, jos yhteisiä tuttuja löytyy "oikeasta elämästä". Suomi on väkiluvultaan niin pieni maa, että myös ulkosuomalaisten piirit ovat erittäin pienet. Omiin läheisiin kavereiheni kuuluu paljon ulkomailla liikkuvia ja ulkomailla asuvia ihmisiä... niinpä tajusin

* viime tai ehkä jo toissakesänä, että Antonia in Wonderland on oikeastaan meidän mökkinaapuri. Meidän pikkusiskot on oikein hyviä kavereita. Harmi, että hän on juuri nyt päättänyt lopettaa mielenkiintoiset kirjoittelut Kreikasta.

* vissiin viime syksynä, että yksi Britannikan läheinen kaveri on myös mun tuttu, vaikken ole häntä muutamaan vuoteen nähnytkään.

* viime lauantaina töissä, että kolleegani, joka asui viime syksynä Meksikossa on Hasta la Vistan kaveri.

*viime syksynä ja uudestaan tällä vkolla, että Friolandian avomies on viime kesänä ollut ja on oikeastaan tälläkin hetkellä kolleegani.

Tämä lista ei varmastikaan lopu tähän, mutta tällä hetkellä loput kytkökset ovat vielä minulle tietämättömiä.

4 kommenttia:

  1. (Blogi)maailma on kyllä todellakin pieni, ja oli hassua että olin ehtinyt jo pidempään lukea sun blogia ennen ku huomasit että meillä onkin yhteisiä tuttuja :D

    Ja mulle kävi myös niin että kun olin Pariisissa aloin lukemaan toisen silloin Pariisissa asuvan Lindan blogia ja selvisi että meillä on yhteinen kaveri Suomessa.

    VastaaPoista
  2. Hahah, aika hauskaa :) Mä en ole vielä löytänyt mitään kytkösiä..kyllä sekin päivä vielä varmaan tulee!

    VastaaPoista
  3. Hehe, toden totta!

    Mä olin vähän aikaa sitten kusettamassa koiraa tässä lähipuistossa, kylässä, joka myös Mexico Citynä tunnetaan (väkiluku noin 28 miljoonaa). Sitten siihen tölmäsi kaksi pikkukersaa silittämään Nelsonia ja sitten tuli niiden äiti.

    Se katsoi mua vähän oudosti ennenkuin huudahti: "Ei mutta mä tunnen sinut! Kuusi vuotta sitten Helsingissä!! Juotit mulle salmiakkikossua väkipakolla saunassa, ainejärjestön mökkireissulla! Muistatko!!"

    Martalle, meksikolaiselle vaihtarille back in the days, oli jäänyt jotain mieleen...

    VastaaPoista
  4. Juu, eiköhän noita kytköksiä löydy vielä lisää..
    Kaikkein hauskinta on törmätä miljoonakaupungissa kaukaiseen tuttuun. Hyvä, että meksikolaiselle vaihtarille on jäänyt lämpimät muistot Suomesta! ;)

    VastaaPoista